این مطلب ۱۸۸ بار خوانده شده

مصاحبه با مدیرکل محتـرم دفتر حمل ‌و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای

یكي از نقاط قوت شركت جوان سير ايثار پرهيز از بكار گيري ناوگان تك واحدي و سرمايه گذاري در قالب يك شركت توانمند است.
نسخه مناسب چاپ

به گزارش روابط عمومی شرکت جوان سیر ایثار ، مهندس حمید رضا شهرکی ثانوی مدیرکل محتـرم دفتر حمل ‌و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای در مورد نقش شرکت جوان سیر ایثار در زمینه جا به جایی مسافر بیان کرد:

یكي از نقاط قوت شركت جوان سير ايثار پرهيز از بكار گيري ناوگان تك واحدي و سرمايه گذاري در قالب يك شركت توانمند با استقرار سيستم مناسب فعاليت هاي كريري و فورواردري است كه اين مهم باعث گرديده شركت توان انجام پروژه هاي سنگين حمل و نقل را با كيفيت مطلوب داشته باشد و از اين باب نقش شركت جوان سير ايثار بسيار پر رنگ و قابل تقدير مي باشد . علاوه بر اين ، بار حمل و نقل اختصاصي به روش اجراي سرويس هاي دربستي براي برگزاري دوره ها و اردوهاي دانشجوئي و دانش آموزي از جمله راهيان نور و.. همواره بر دوش اين شركت بوده كه در سالهاي اخير توانسته است سرويس هاي اختصاصي گروهي را در سطح كشور اجرا نمايد . عليهذا محدود بودن فعاليت شركت در زمينه سرويس هاي مبدا ء – مقصد چندان گسترده بنظر نمي رسد و با توجه به ساختار و مديريت قوي اين شركت ، كاركـرد آن را عـلاوه بر اجـراي سـرويـس هاي دربستي و پوشـش مسافربري در ايام خاص مي توان به مسافربري خطوط مبدا – مقصد نيز گسترش داد .

وی در مورد سوالی مبنی بر اینکه شركت جوان سير ايثار در بيشتر پايانه هاي كشور داراي شعبه مي باشد ، آيا مي توان اين شركت را به عنوان الگويي در صنعت حمل و نقل  قلمداد كرد،افزود:

البته گستردگي جغرافيائي شركت و وجود شعب متعدد آن حكايت از توانمندي و حوزه فعاليت گسترده اين شركت دارد . اگر شركت جوان سير ايثار از نظر ما يك الگوي مناسب در حمل و نقل جاده اي مسافر محسوب مي شود نه فقط به لحاظ تعدد شعب آن است بلكه به دليل نوع ساختار اين شركت مي باشد . در شركت جوان سير ايثار تمامي امكانات متعلق به شركت و نتيجتاً كليه مولفه هاي حمل و نقل تحت مديريت شركت است . به عبارت بهتر ناوگان مورد استفاده در مالكيت شركت است لذا شركت خود را مكلف به اعمال مديريت بهينه بر ناوگان مي داند و مرتباً در حال برنامه ريزي براي بهره وري بيشتر اين ناوگان ، برنامه ريزي براي مكانيزم تعمير و نگهداري ناوگان ، افزايش ايمني ، نوسازي و.... مي باشد.همچنين رابطه رانندگان در اين شركت از نوع استخدامي است و كليه مسئوليت عملكرد رانندگان مستقيما با شركت بوده و با توجه به اينكه شركت به رانندگان دستمزد پرداخت مي نمايد لذا نسبت به عملكرد آنان اشراف كامل داشته و راننده نيز تحت مديريت كامل شركت مي باشد . در اين حالت شركت به دليل اينكه سرمايه هاي مولد خود يعني ناوگان ملكي خود را در اختيار راننده قرار مي دهد لذا به منظور استفاده بهينه از ناوگان و به منظور حصول اطمينان از عملكرد راننده در حفظ سلامت ناوگان شركت ، خود را مكلف به ارائه آموزش هاي لازم به راننده مي داند و سلامت راننده ، دانش راننده ، عملكرد راننده و حتي معيشت وي هم براي شركت مهم بوده و شركت براي ارتقاء وضعيت رانندگان برنامه ريزي و تلاش مي نمايد . اين ساختار چيزي است كه با وضعيت فعلي ساير شركتهاي حمل و نقل در كشور متفاوت است .

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
مجتبی حسن زاده

باسلام و تحیت الهی ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های جناب مهندس شهرکی از مجموعه جوان سیر انشاالله بتوانیم در سایه توجهات امام زمان (عج) و حمایت مسئولین محترم سازمان راهداری قدم های موثر تری برداریم - با تشکر مجتبی حسن زاده

شهاب سهرابی

باسلام
آقای شهرکی نسبت به جوان سیر ایثار واقعا لطف دارند. اما نکته اینجاست که باید بدانیم اگر طرح شبکه سیر به درستی اجرا شود فضای رقابت میان شرکت ها خیلی نزدیک خواهد شد و این گپی که وجود دارد از بین خواهد رفت. شرکت جوان سیر ایثار باید در زمینه ایجاد مجتمع های خدمات رفاهی، واگذاری نمایندگی به اشخاص حقیقی/حقوقی، جذب ناوگان شخصی و بکارگیری در سیستم حمل و نقلی خود همراه با راننده یا بصورت خود مالکی با نظارت دقیق و مدیریت منطقه ای هرچه سریعتر اقدام نماید. این موضوع نیازمند ایجاد یه تصمیم گیری مدیریتی در سطح کلان و تعیین رویه و اهداف سنجیده همراه با ساز و کار دقیق و کارشناسی شده می باشد.