| یکشنبه 1402/03/07

همراهان و مشتریان گرامی ضمن خوش آمدگویی، به آگاهی می رساند یکی از مسائل بسیار مهم دنیای کسب و کار و رقابت، آگاهی به قوانین، مقررات و دستورالعمل‌های کسب و کارهای اینترنتی می‌باشد. به عبارت دیگر برای رسیدن به درک صحیح جهت استفاده از خدمات و محصولات اینترنتی و آشنایی در این زمینه می باشد. مشتریان گرامی باید علاوه بر شناخت این حوزه، به قوانین، مقررات و دستورالعمل‌های ضروری آن آگاهی داشت. به این منظور برآنیم تا شما مشتریان عزیز را با قوانین و مقررات لازم جهت خرید و استفاده اینترنتی از تارنمای شرکت جوان سیر ایثار آگاه سازیم.
تارنمای شرکت جوان سیر ایثار مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران، قوانین جرایم اینترنتی و مجموعه‌ی قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی فعالیت می‌کند. خدمات و محتوياتی که توسط شرکت جوان سیر ایثار تولید و عرضه می‌شوند؛ صرفا جهت استفاده‌ در این تارنما هستند. هر گونه سوء استفاده از اطلاعات، عکس‌ها، نقشه‌ها، طرح‌ها، لوگو از تارنما و شبکه های اجتماعی شرکت جوان سیر ایثار توسط فرد حقیقی یا حقوقی، پیگرد قانونی خواهد داشت. ذکر مطالب این وب‌سایت در رسانه های مجازی ، تنها با ذکر نام و نشانی اینترنتی شرکت جوان سیر ایثار و لینک به مطلب ذکر شده و در رسانه‌های کاغذی، با کسب اجازه‌ کتبی از مسئولان تارنما مجاز است . اطلاعات موجود در این تارنما از منابع معتبر و مرتبط و توسط متخصصین این رشته جمع‌آوری، ترجمه و تدوین شده‌ و تلاش شده تا دقیق و به روز باشند ؛ با این حال به دلیل ماهیت تغییرپذیر این اطلاعات، تارنمای شرکت جوان سیر ایثار مسئولیتی در قبال صحت اطلاعات بخش سفر، ویزای توریستی و… بر عهده نمی‌گیرد.
تارنمای شرکت جوان سیر ایثار اطلاعات کاربران را محرمانه نگهداری خواهد نمود و به هیچ وجه به اشتراک نخواهد گذاشت و مراجع ذیصلاح فقط در صورت موارد مطرح در قانون، امکان استفاده از این اطلاعات را خواهند داشت. تارنمای شرکت جوان سیر ایثار میزبانی برای فروش اینترنتی بلیط هواپیما ، بلیط قطار ، بلیط اتوبوس، تور و بیمه مسافرتی می‌ باشدو در قبال شرایط، کنسلی، تاخیر یا تعجیل سرویس های ذکر شده مسئولیتی را بر عهده نخواهد داشت.

نکات ضروری جهت رزرو یا خرید از تارنمای شرکت جوان سیر ایثار

  • ثبت نام در تارنمای شرکت جوان سیر ایثار
  • كليه اطلاعات خواسته شده در فرم ثبت نام مي بايست صحيح تكميل گردد
  • داشتن يكي از كارت هاي بانكی عضو شتاب كه داراي استاندارد شبكه بانكي باشند.
  • اطلاع رساني در مواقع اضطراري از طريق پست الكترونيك و يا پيام كوتاه ( تلفن همراه )‌ انجام مي پذيرد ،‌لذا مسئوليت صحت اين اطلاعات بعهده خريدار مي باشد
  • بمنظور جلوگيري از سوء استفاده هاي احتمالي ،‌پس از استفاده از سيستم خريد اينترنتي حتما از گزينه خروج از سيستم استفاده نماييد
  • مسافرين محترم موظف به حفاظت از كد هاي اعلام شده از جانب سيستم مي باشند
  • تعويض و تغيير اطلاعات پس از تكميل فرآيند خريد دراين سيستم وجود نداشته و در صورت انصراف ، بلیط مي بايست استرداد شود.
  • در صورت بروز اشكال در فرايند خريد ، قبل از هر گونه اقدام مجدد براي خريد حتما گزارش خريد خود را بررسي نماييد.
  • جهت دريافت اطلاعات عمومي ،‌با پايگاه اطلاع رساني شركت به شماره ۶۶۵۷۴۶۵۰ تماس حاصل فرماييد.

جهت رزرو آنلاین بلیط هواپیما پیشنهاد می شود در ابتدا به بخش قوانین و مقرارت عمومی تارنمای شرکت جوان سیر ایثار مراجعه نمائید بنابراین به شما توصیه میکنیم قبل از اقدام به خرید این شرایط را به دقت مطالعه کنید تا بتوانید از بروز هرگونه مشکل در رابطه با فرآیند خرید بلیط هواپیما پیشگیری کنید.  حال اگر فقط قصد رزرو دارید مطلع باشید انجام رزرو کاملا رایگان بوده و قیمت رزروها به هیچ وجه گارانتی نمی باشد و احتمال تغییر نرخ بلیط وجود دارد. جهت جلوگیری از تغییرات نرخ نسبت به خرید بلیط اقدام فرمایید. پروازهای چارتر در مقایسه با پروازهای سیستمی با تغییرات بیشتری مواجه هستند و در ۱ درصد مواقع ممکن است قابل استفاده نباشند، در چنین مواقعی و درصورت خرید بلیط جایگزین، کل هزینهی بلیط جدید به همراه مابهتفاوت قیمت آن، از طرف چارترکننده به شما برگردانده خواهد شد.

  • کلیه ی جزئیات ذکر شده برای بلیط پرواز، اعم از قیمت، نوع هواپیما، تاریخ و ساعت حرکت، توسط ایرلاینها می باشد و شرکت جوان سیر ایثار هیچ گونه مسئولیتی در قبال مغایرت احتمالی اطلاعات بر عهده نخواهد داشت+
  • تضمین کیفیت سرویس دهی و ارائه خدمات، کاملا به عهدهی شرکت هواپیمایی برگزار کنندهی پرواز می باشد که زیر نظر سازمان هواپیمایی کشوری ایران فعالیت می کند. هر گونه تخطی در ارائه خدمات مناسب توسط سازمان های ذیربط شرکت قابل پیگیری می باشد.
  • در هنگام خرید لطفا به مشخصات بلیط (مبدا ، مقصد و تاریخ و ساعت) توجه فرمایید تغییر مشخصات خرید در تارنما امکانپذیر نمی باشد.
  • مسافر باید در هنگام خرید شماره تماس و پست الکترونیک معتبر وارد نمایید چرا که مشخصات خرید مسافر به آنها ارسال می گردد. و همچنین وظیفه حفظ و نگهداری مشخصات اعلام شده توسط شرکت جوان سیر ایثار بر عهده ی مسافر خواهد بود. زیرا هرگونه اطلاع رسانی در خصوص خرید یا استرداد، از طریق ارسال پیامک و ایمیل انجام می شود.
  • کلیه اطلاعات مسافرین از جمله نام و نام خانوادگی , تاریخ تولد , شماره پاسپورت , تاریخ انقضای پاسپورت و ملیت باید عینا مطابق پاسپورت و کارت ملی مسافر وارد شوند.لطفا در وارد کردن این اطلاعات نهایت دقت را به خرج دهید در غیر اینصورت شرکت جوان سیر ایثار هیچگونه مسئولیتی در خصوص اطلاعات مسافرین نمی پذیرد.
  • در صورت کنسل شدن پرواز چارتر و عدم دریافت بلیط جایگزین از طرف ایرلاینها، مبلغ بلیط بهطور کامل استرداد خواهد شد.
  • قیمت بلیط چارتر برای نوزاد تا ۲ سال، معادل با نوع هواپیما بر اساس اعلام ایرلاینها در بلیط مشخص میشود. مسئولیت هر نوع تغییر در نوع هواپیما بر عهدهی شرکت هواپیمایی برگزار کنندهی پرواز است و شرکت جوان سیر ایثار در این مورد مسئولیتی ندارد.
  • برخی از پرواز ها غیر قابل کنسلی و غیر قابل تغییر می باشند. ویا ممکن است هزینه کنسل کردن جا و یا تغییرات در برخی پروازها بسیار بالا باشد.پیش از خرید از این هزینه ها مطلع شوید.جهت اطلاع بخش قوانین کنسلی را مطالعه نمائید.
  • کلیه اطلاعات مسافرین از جمله نام و نام خانوادگی , تاریخ تولد , شماره پاسپورت , تاریخ انقضای پاسپورت و ملیت باید عینا مطابق پاسپورت و کارت ملی مسافر وارد شوند.لطفا در وارد کردن این اطلاعات نهایت دقت را به خرج دهید در غیر اینصورت شرکت جوان سیر ایثار هیچگونه مسئولیتی در خصوص اطلاعات مسافرین نمی پذیرد.
  • نوع هواپیما بر اساس اعلام ایرلاینها در بلیط مشخص میشود. مسئولیت هر نوع تغییر در نوع هواپیما بر عهدهی شرکت هواپیمایی برگزار کنندهی پرواز است .
  • بلیط خریداری شده، متعلق به مسافری است که مشخصاتش در سیستم وارد شده است و غیر قابل انتقال به غیر میباشد. در صورت عدم تطابق نام مسافر در بلیط و کارت شناسایی، مسافر پذیرش نخواهد شد

قوانین کنسلی بلیط هواپیما

طبق مقررات سازمان هواپیمایی کشور، مسئولیت لغو پرواز یا تأخیر و تعجیل در زمان انجام پرواز، برعهدهی ایرلاین است و جوان سیر ایثار سفر هیچ مسئولیتی در این قبال ندارد.

بلیط سیستمی

کنسلی بلیط هواپیمای سیستمی بدون مشکل و مانع خواهد بود .چنانچه دارای حساب کاربری روی وب سایت ما هستید، می توانید پس از ورود به پنل کاربری با مراجعه به بخش سفارشان خرید پرواز روی جزئیات رزرو مورد نظرتان دکمه کنسل کردن را انتخاب نمایید و شیوه استرداد را به صورت اعتباری یا واریزی همانجا انتخاب نمایید. درصورتی که برای کنسلی دسترسی به حسابتان نداشتید برای کنسلی رزرو کافی است تا ساعات ۲۲ با شرکت جوان سیر ایثار تماس بگیرید یا در هر زمان دیگری به فرودگاه مراجعه نمایید. با انجام کنسلی جای شما باطل شده و میزان جریمه کنسلی مطابق بخشنامه شرکت های هواپیمایی بر اساس فاصله زمان انجام کنسلی تا زمان پرواز، طبق جدول ذیل مشخص می گردد. چنانچه کنسلی خود را از طریق دفاتر شرکت جوان سیر ایثار یا فرودگاه انجام دهید، لازم است جهت استرداد مبلغ باقیمانده با شرکت جوان سیر ایثار تماس بگیرید.

بلیط چارتری

با توجه به چارتری بودن پرواز، کنسلی بلیط طبق قوانین چارتر کننده ها امکان پذیر نمی باشد لذا در شرایطی که پرواز از طرف چارتر کننده کنسل شود مبلغ بلیط پس از هماهنگی با چارترکننده و در صورتی که کنسلی با شرایط چارتر کننده مغایرت نداشته باشد استرداد داده خواهد شد در غیر این صورت و در صوت عدم قبول چارتر کننده برای استرداد ، شرکت جوان سیر ایثار هیچ مسئولتی در قبال عدم استرداد وجه نخواهد داشت.

اگر پرواز کنسل شود شامل موارد ذیل می باشد.

اگر کنسلی پرواز از طریق ما به شما اطلاع داده شده باشد

چنانچه کنسلی پیش از فرا رسیدن زمان پرواز باشد، طی تماس تلفنی اطلاع خواهیم داد. در اینصورت شما می توانید تمام مبلغ پرداختیتان را دریافت کنید یا یکی از پروازهای جایگزینی که به شما پیشنهاد می کنیم را انتخاب نمایید. ما با کنسلی پرواز، هیچ پرواز جایگزینی به شما تحمیل نخواهیم کرد و در صورت انصراف هیچ مبلغی از مبلغ پرداختیتان بابت خدماتمان کسر نخواهیم کرد. سعی می کنیم پروازهای جایگزین پیشنهادی هم زمان و هم قیمت پرواز اول شما باشد اما در صورت وجود اختلاف قیمت، این اختلاف می بایست توسط شما پرداخت گردد.

اگر کنسلی پرواز به دلیل بدی آب و هوا یا نقص فنی در فرودگاه اعلام شده باشد

گاهی پرواز مسافرین پس از حضور ایشان در فرودگاه، از زمین بلند نشده یا پس از پرواز در فرودگاه مقصد به زمین ننشسته و به فرودگاه مبدا باز می گردد. در اینصورت جهت تسریع در فرآیند استرداد مبلغ پرداختی، می بایست تصویر بلیط مهر شده برای ما ایمیل یا فکس گردد. همچنین اصل بلیط مهر شده نزد مسافر نگهداری شده تا در صورت لزوم برای شرکت هواپیمایی پست شود.

اگر کنسلی از طرف مشتری و به علت جابجایی زمان پرواز باشد

اگر تغییر زمان را شرکت جوان سیر ایثار بداند آنرا طی تماس تلفنی به مسافرین اطلاع خواهیم داد. چنانچه تغییرات زمان شامل تعجیل بیش از نیم ساعت یا تاخیر بیش از دو ساعت پرواز باشد و زمان جدید پرواز برای مسافرین مناسب نباشد، امکان کنسلی بدون خسارت فراهم است. گاهی پروازها، بدون اطلاع به ما و پس از حضور مسافرین در فرودگاه با بیش از دو ساعت تاخیر انجام خواهند شد. در اینصورت جهت استرداد بدون خسارت مبلغ بلیت لازم است تصویر بلیت مهر شده برای ما ایمیل یا فکس گردد. همچنین اصل بلیت مهر شده نزد مسافر نگهداری شده تا در صورت لزوم برای شرکت هواپیمایی پست شود.

بازگشت مبالغ کنسلی

مبالغ استردادی مربوط به کنسلی بلیت هواپیما از طریق حواله بین بانکی سحاب به کارت بانکی شما طی ۷۲ ساعت کاری واریز خواهد شد. همچنین اگر دارای حساب کاربری هستید می توانید درخواست نمایید تا مبلغ استردادی به اعتبار کاربری شما افزوده شده و پس از آن در رزروهای دیگرتان از آن استفاده نمایید.

طابق قوانین هواپیمایی کشوری، کنسل کردن بلیط از سوی مسافر شامل جریمهی کنسلی میشود و میزان این جریمه برای ایرلاینهای مختلف، متفاوت است. پس از استرداد آنلاین بلیط توسط مسافر، مبلغ جریمه از قیمت بلیط کسر میشود و باقیپول بهصورت آنلاین به حساب مسافر بازمیگردد. زمان بازگشت پول بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت پس از استرداد است.

جهت رزرو آنلاین هتل پیشنهاد می شود در ابتدا به بخش قوانین و مقررات عمومی تارنمای شرکت جوان سیر ایثار مراجعه نمائید بنابراین به شما توصیه می‌کنیم قبل از اقدام به رزرو این شرایط را به دقت مطالعه کنید تا بتوانید از بروز هرگونه مشکل در رابطه با فرآیند رزرو هتل پیشگیری کنید.

  • تمامی جزئیات ذکر شده جهت رزرو هتل، اعم از قیمت، روش محاسبة عوارض و حق سرويس، پذیرایی، استخر و سونا، ترانسفر فرودگاهی یا راه آهن و کليه امکانات رفاهی به عهده هتل مي باشد، زيرا اين اطلاعات عيناً از هتلها اخذ و بر روي تارنمای جوان سیر ایثار قرار گرفته اند ، میهمانان جهت حصول اطمینان در خصوص اطلاعات ارائه شده بهتر است قبل از اقدام به رزرو ، با هتل مستقيماً تماس گرفته و سپس اقدام به رزرو نمايند.
  • تضمین کیفیت سرویس دهی و ارائه خدمات، کاملا به عهده‌ی هتل مذکور می باشد. که زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فعالیت می کند. هر گونه تخطی در ارائه خدمات مناسب توسط سازمان ذیربط قابل پیگیری می باشد.
  • همراه داشتن مدارک شناسایی در زمان مراجعه به هتل الزامی است و شرط استفاده از اتاق مشترک داشتن محرمیت مطابق با شرع مقدس اسلام می باشد.
  • زمان تحویل و یا تخلیه اتاق مطابق با قانون هتل انتخابی می باشد در صورت نیاز به تحویل اتاق زودتر از زمان مورد نظر و یا تخلیه دیرتر از زمان اعلام شده حتما هماهنگی قبلی انجام پذیرد.
  • در صورت درخواست میهمان برای لغو رزرو مطابق قانون هر هتل عمل خواهد شد لازم به یادآوری است برای درخواست ابطال یا اصلاح رزرو  با پشتیبانی جوان سیر ایثار جهت هماهنگی حتما تماس حاصل فرمایید.
  • در صورت درخواست میهمان برای لغو رزرو با توجه به عدم یکسان بودن قانون کنسلی در هتل ها، مطابق قانون هر هتل عمل خواهد شد.لذا پس ثبت درخواست میهمان ، قانون هتل مذکور استعلام شده و بر طبق قانون ، مبلغ جریمه از مبالغ دریافتی میهمان کسر و مابقی به میهمان مسترد می گردد ، پیشنهاد می شود میهمان قبل از سفر در صورت احتمال لغو رزرو خود قوانین مربوطه را استعلام نموده و سپس جهت رزرو آن هتل تصمیم گیری نماید.
  • در صورت درخواست میهمان برای لغو رزرو باید درخواست خود را بصورت ایمیل به همراه یک شماره کارت بانکی اعلام نماید. لازم به توضیح است که نام صاحب حساب ارائه شده در هنگام لغو رزرو باید با نام شخص واریز کننده در زمان انجام رزرو مطابقت داشته باشد.
  • مبالغ استردادی مربوط به کنسلی هتل از طریق حواله بین بانکی سحاب به کارت بانکی میهمان طی ده روز واریز خواهد شد. همچنین اگر دارای حساب کاربری هستید می توانید درخواست نمایید تا مبلغ استردادی به اعتبار کاربری شما افزوده شده و پس از آن در رزروهای دیگرتان از آن استفاده نمایید.
  • در صورت عدم مراجعه میهمان در زمان رزرو، مطابق قانون هتل ها اتاق برای میهمان خالی نگاه داشته شده و هیچگونه وجهی مسترد نخواهد شد.
  •  مفقود شدن بليت مسافر: چنانچه بليت مسافر مفقود شود ، او مي تواند در زمان اداري به ايستگاه راه آهن كه سيستم فروش بليت  آنلاين دارند مراجعه نموده و بليت مجدد دريافت نمايد. ملاحظاتي كه در اين خصوص وجود دارد از اين قرار است: زمان اين مراجعه نبايد كمتر از ۴۵ دقيقه مانده به حركت قطار باشد لازم است كه اين بليت استرداد نشده بوده و چنانچه المثني ست بايد اصل آن نيز ارائه شود.
  •  تأخير حركت قطار از مبدأ: تأخير در شروع حركت قطارهايي كه مسافران آن از باجه كنترل بليت عبور و در سكو يا داخل قطار قرار گرفته اند جزو تأخير نهايي آنها در مقصد محاسبه و مورد ملاك براي پرداخت خسارت قرار مي‌گيرد.
  •  تاخير بيش از حد مقرر قطار در رسيدن به مقصد: اگر تاخير ناشي از حوادث طبيعي نباشد و ناشي از قصور راه‌آهن يا شركتي كه حمل مسافر را بعهده دارد باشد در صورت تاخير بيش از حد مجاز (طبق جدول مندرج در همين سايت) به مسافر ۵۰ درصد بهاي بليت، بعد از كسر خدمات (خدمات ايستگاهي و پذيرايي) حداكثر تا يك‌ماه پس از تاريخ حركت پرداخت مي‌شود. ضمناً در صورت گذشتن از وعده غذايي (صبحانه: ۸صبح، نهار: ۱۳ظهر، شام: ۸شب) يك وعده پذيرايي رايگان نيز انجام مي‌شود.
  •  تاخير قطار كه منجر به جا ماندن مسافر از قطار بعدي شود: در صورت تأخير بيش از زمان معين كه منجر به جاماندن مسافر از قطار بعدي شود، چنانچه فاصله بين ورود قطار قبلي و حركت قطار بعدي بيش از ۳ ساعت باشد و همچنين هر دو بليت به نام مسافر باشد، وجه كامل بليت قطار بعدي پرداخت يا مسافر با قطارهاي بعدي اعزام مي شود. چنانچه اين تأخير منجر به اقامت در شب شود، هزينه اقامت و غذا به عهده شركت رجا مي باشد. در صورت اعزام با قطار درجه‌ پايين‌تر مابه التفاوت بليت به مسافر پرداخت مي‌شود و در صورت اعزام با قطار درجه‌ بالاتر، مابه التفاوت از وي دريافت نمي‌شود.
  •  تأخير قطار و جاماندن مسافر از ساير وسائل (كشتي، هواپيما و اتوبوس): چنانچه تأخير بيش از ۳ساعت بوده و ناشي از حوادث طبيعي نباشد و طبق برنامه فاصله بين رسيدن قطار و حركت وسيله‌ي بعدي، بيش از ۴ ساعت بوده و هر دو بليت به نام مسافر باشد، با ارائه‌ي مدرك لازم به مديريت بازاريابي و فروش شركت رجا، اقدام لازم براي پرداخت خسارت استرداد بليت و ساير وسائل مسافرتي انجام مي‌شود.
  •  انصراف مسافر قبل از شروع سفر به علت تأخير حركت قطار در مبادي حركت: در صورت تأييد تأخير بيش از يك‌ساعت و اطلاع‌رساني به مسافران با شرط باز بودن باجه فروش بليت ايستگاه و عدم استفاده شدن بليت تا قبل از حركت قطار، وجه كامل بليت در همان‌روز و در ايستگاه مبدأ پرداخت مي‌شود.
  • ابطال بليت: حداكثر تا يك‌ساعت پس از صدور بليت به شرط عدم حركت قطار، باز بودن مركز فروش، ابطال بليت فقط در همان مركز صادر كننده با پرداخت وجه كامل آن امكان‌پذير است. مقررات ابطال براي بليتهاي اينترنتي و خريداري شده ازكيوسك وجودندارد و اين دسته از بليتها فقط طبق قوانين استرداد مي توان مسترد نمود.
  •  لغو برنامه حركت قطار: وجه كامل بليت، تا يك‌ماه پس از تاريخ حركت در كليه‌ي مراكز فروش به مسافر پرداخت مي‌شود يا مي‌تواند با اولويت، بليت براي قطارهاي بعدي تهيه كند.
  •  لغو برنامه رفت قطار براي دارندگان بليت رفت و برگشت: چنانچه بليت رفت و برگشت يكسان و همنام باشد، وجه كامل بليت رفت حداكثر تا يك‌ماه پس از تاريخ حركت در كليه مراكز فروش به مسافر پرداخت مي‌شود و يا در صدور بليت قطارهاي بعدي اولويت خواهد داشت. در صورت تمايل مسافر، وجه كامل بليت برگشت نيز پرداخت مي‌شود. حداكثر زمان استرداد بليت برگشت ۳ ساعت قبل از حركت قطار مي‌باشد.
  •  لغو حركت قطار در حين سفر و بازگشت مسافران به ايستگاه مبدأ: چنانچه بليت به نام مسافر باشد، وجه كامل آن حداكثر تا يك‌ماه پس از تاريخ حركت در كليه مراكز فروش پرداخت مي‌شود.
  •  لغو حركت قطار در حين سفر و اعزام مسافران به مقصد با ساير وسائل نقليه: چنانچه توقف ناشي از حوادث طبيعي نبوده و رسيدن مسافران به مقصد با تأخيري بيش از زمان معين انجام شود، ۵۰درصد بهاي بليت بعد از كسر خدمات (هزينه پذيرايي و خدمات ايستگاهي) حداكثر تا يك‌ماه پس از تاريخ حركت پرداخت مي‌شود.
  •  از كار افتادن كامل تهويه: در صورتي كه بليت به نام مسافر باشد، ۵۰ درصد بهاي بليت بعد از كسر خدمات هزينه پذيرايي و خدمات ايستگاهي به مسافر حداكثر تا يك‌ماه پس از تاريخ حركت تحت شرايطي پرداخت مي‌شود.
  •  تغيير اجباري جاي مسافر به دليل انفصال واگن در ميان راه: در صورتي كه بليت به نام مسافر باشد، چنانچه به كوپه‌اي با درجه مشابه مندرج در بليت انتقال يابد ۵۰ درصد بهاي بليت بعد از كسر خدمات هزينه پذيرايي و خدمات ايستگاهي و در صورت انتقال به كوپه‌اي با درجه پايين‌تر يا رستوران و غيره، ۱۰۰درصد بهاي پايه بليت پس از كسر خدمات هزينه پذيرايي و خدمات ايستگاهي به مسافر حداكثر تا يك‌ماه پس از تاريخ حركت پرداخت مي‌شود.
  •  صدور بليت براي كودك: براي كودكان ۲ تا ۱۲سال تمام، با ارائه‌ي شناسنامه در مراكز فروش و يا به صورت اينترنتي، بليت نيم بها صادر مي شود.
  •  صدور بليت براي طفل: براي كودكان زير۲ سال بدون اختصاص جا،با پرداخت ۱۰ درصد بهاي بليت، بليت طفل صادر مي‌شود. درصورت تقاضاي جا براي اطفال زير دو سال، بليت نيم بها براي استفاده در كوپه والدين صادر خواهد شد.
  •  ابطال و استرداد بليت در مراكز فروش: بليت تا يك‌ساعت پس از صدور، به شرط عدم حركت قطار و بازبودن مراكز فروش، در مركز صادر كننده‌ي بليت با پرداخت كامل بهاي آن به مسافر قابل ابطال مي‌باشد.
    بليت قطارهاي مسافري دركليه‌ي مراكز فروش رايانه‌اي بليت (در ساعات كاري نمايندگي‌هاي فروش) با ارائه‌ي كارت شناسايي طبق مقررات زير، قابل استرداد مي‌باشد و نيازي به مراجعه به مركز خريد بليت نيست.
  •  قوانين پرداخت بهاي بليت پس از استرداد: تا ساعت ۱۲ روز قبل از حركت قطار، ۹۰ درصد بهاي بليت پرداخت مي‌شود.
    از ساعت ۱۲ روز قبل از حركت تا ۳ ساعت پيش از حركت قطار، ۷۰ درصد بهاي بليت پرداخت مي‌شود.
    از ۳ ساعت مانده به حركت تا لحظه‌ي حركت قطار۵۰ درصد بهاي بليت پرداخت مي‌شود.
    استرداد بليت پس از حركت قطار امكان‌پذير نمي‌باشد.
  •  خدمات ويژه خانواده شهدا و جانبازان: صدور بليت نيم‌بها براي جانبازان عزيز و خانواده‌هاي معظم شاهد (با ارائه اصل كارت شناسايي معتبربنياد مربوط) بصورت رفت و برگشت در كليه مراكز فروش امكان‌پذير است. ضمنا همراه داشتن كارت كامپيوتري مربوطه در حين سفر جهت كنترلهاي مربوطه الزامي است.
    چنانچه حسب تشخيص بنياد، حضور يك نفر همراه با جانباز الزامي باشد، با ارائه معرفي‌نامه از بنياد، بليت فرد همراه نيز نيم بها صادر مي شود.
  •  اولويت خانواده محترم شهدا و جانبازان: براي ارج نهادن به مقام والاي شهدا وخانواده محترم ايشان و جانبازان عزيز دفاع مقدس در هنگام مراجعه براي تهيه بليت به باجه‌هاي ليست انتظار ايستگاه‌ها، اين عزيزان در اولويت قرار داده مي‌شوند.
  •  خدمات ويژه معلولان: باجه خدمات امداد در ايستگاه راه‌آهن، آماده ي خدمات‌دهي به جانبازان، معلولان و افراد نيازمند به خدمات پزشكي مي‌باشد.
    براي تردد ويلچرها در ايستگاههاي اصلي، آسانسور و سطح شيب دار تعبيه شده است.
    در قطار ويلچر براي افراد نيازمند موجود مي‌باشد.

 چند يادآوري 

  1. در رزرو قطارهاي رجا بهمراه هتل، نوع اتاق و مدت اقامت مي بايست بطور دقيق براي هر بليت انتخاب گردد.
  2. پذيرايي در برخي قطارهاي ويژه، اختياري و با درخواست مسافر انجام مي‌شود. لذا هنگام تهيه بليت و در صورت تمايل به پذيرايي در قطار با پرداخت هزينه مربوطه بليت خود را دريافت نمايند.
  3. پرداخت خسارت، با ارائه‌ي اصل شناسنامه يا كارت شناسايي معتبر به همراه يك برگ كپي آن و بليت تا يك‌ماه پس از تاريخ حركت در كليه‌ي مراكز فروش بليت امكان‌پذير است.
  4. درصورت مشاهده‌ي افراد بدون بليت در قطارهاي عادي و سريع، رئيس قطار موظف است بهاي كامل بليت را از مسافر با صدور قبض مربوط و ارايه آن به مسافر، دريافت كند. درقطار اكسپرس ۵۰ درصد بيش از بهاي بليت اخذ خواهد شد.
    درصورت عدم خريد بليت توسط خانواده محترم شاهد يا شخص جانباز در قطار، رئيس قطار موظف است بهاي كامل بليت را از مسافر با صدور قبض مربوط و ارايه آن به مسافر، دريافت كند. درقطار اكسپرس نيز ۵۰ درصد افزايش بهاي بليت اخذ نخواهد شد.
  5. درصورت خريد بليت نيم بهاء (خانواده محترم شاهد، شخص جانباز و خردسال) و عدم حضور مسافر در قطار، رئيس قطار موظف است مابه التفاوت بهاي بليت را تا تمام بهاء از مسافر با صدور قبض مربوط و ارايه آن به مسافر، دريافت كند.
    صدور قبض در قطار براي مسافر بدون بليت، به منزله‌ي تأمين جا براي وي نمي‌باشد.

جهت خرید آنلاین بلیط اتوبوس و یا اجاره اتوبوس پیشنهاد می شود در ابتدا به بخش قوانین و مقررات عمومی تارنمای شرکت جوان سیر ایثار مراجعه نمائید بنابراین به شما توصیه می‌کنیم قبل از اقدام به خرید این شرایط را به دقت مطالعه کنید تا بتوانید از بروز هرگونه مشکل در رابطه با فرآیند خرید بلیط یا اجاره اتوبوس پیشگیری نمایید. در آخر بیان این نکته ضروری می باشد قوانین مربوط به خرید بلیط اتوبوس به صورت حضوری، شامل بلیط های اینترنتی بوده و تفاوتی بین این دو نوع بلیط وجود ندارد.

  • کلیه ی جزئیات ذکر شده برای بلیط اتوبوس، اعم از قیمت، نوع اتوبوس ، تاریخ و ساعت حرکت، توسط شرکت های مسافربری تعیین کی گردد و شرکت جوان سیر ایثار هیچ گونه مسئولیتی در قبال مغایرت احتمالی اطلاعات بر عهده نخواهد داشت
  • کلیه ی جزئیات ذکر شده برای بلیط اتوبوس، اعم از قیمت، نوع اتوبوس، تاریخ و ساعت حرکت، توسط شرکت های مسافربری در سراسر کشور اعلام شده و شرکت جوان سیر ایثار هیچ گونه مسئولیتی در قبال مغایرت احتمالی اطلاعات بر عهده نخواهد داشت
  • تضمین کیفیت سرویس دهی و ارائه خدمات، کاملا به عهده شرکت مسافربری (استثنایی ناوگان شرکت جوان سیر ایثار ) مبدا می باشد که زیر نظر سازمان حمل و نقل جاده ای کشور فعالیت می کند. هر گونه تخطی در ارائه خدمات مناسب توسط شرکت مسافربری، قابل پیگیری توسط سازمان های ذیربط می باشد.
  • در هنگام خرید لطفا به مشخصات بلیط (مبدا ، مقصد و تاریخ و ساعت) توجه فرمایید تغییر مشخصات خرید در تارنما امکانپذیر نمی باشد.
  • هنگام انتخاب صندلی به جنسیت مسافر صندلی مجاور (خانم یا آقا) توجه فرمایید، در صورت خرید صندلی نامناسب بلیط شما ابطال می گردد. لازم به یادآوری است بر اساس قوانین سازمان حمل و نقل، فروش بلیط در ردیف اول اتوبوس برای افراد زیر ۱۲ سال به خاطر ایمنی ممنوع می باشد.
  • مسافر باید در هنگام خرید شماره تماس و پست الکترونیک معتبر وارد نماید چرا که مشخصات خرید مسافر به آنها ارسال می گردد. و همچنین وظیفه حفظ و نگهداری مشخصات اعلام شده توسط شرکت جوان سیر ایثار بر عهده ی مسافر خواهد بود. زیرا هرگونه اطلاع رسانی در خصوص خرید یا استرداد، از طریق ارسال پیامک و ایمیل انجام می شود.
  • مسافر حداقل ۳۰ دقیقه قبل از حرکت باید به دفتر شرکت مسافربری در پایانه ی مبدا مراجعه نموده و با ارائه ی کارت ملی ، نسبت به تایید بلیط اتوبوس خود اقدام نماید.

شرایط و قوانین کنسلی بلیط اتوبوس

  • امکان استرداد بلیط اتوبوس تنها برای مسافرانی امکان پذیر خواهد بود که بلیط خود را از تارنمای شرکت جوان سیر ایثار خریداری کرده باشند.
  • مبالغ استردادی مربوط به کنسلی بلیت اتوبوس از طریق حواله بین بانکی سحاب به کارت بانکی شما طی ۷۲ ساعت کاری واریز خواهد شد. همچنین اگر دارای حساب کاربری هستید می توانید درخواست نمایید تا مبلغ استردادی به اعتبار کاربری شما افزوده شده و پس از آن در رزروهای بعدی از آن استفاده نمایید.
  • مسافر بعد از خرید بلیط اتوبوس، تنها تا ۲ ساعت قبل از حرکت اتوبوس فرصت دارد تا نسبت به ابطال و استرداد بلیط خود اقدام نماید.
  • در صورت تقاضای مسافر برای استرداد بلیط اتوبوس، بعد از کسر درصدی از مبلغ بلیط، مابقی به حساب بانکی شخص برگشت داده خواهد شد.
  • لازم به ذکر است، بعد از کنسلی یا استرداد بلیط اتوبوس، وجه به حسابی برگشت داده خواهد شد که خرید بلیط با آن صورت گرفته باشد.
  • هنگام عودت وجه مبلغ ۵۰۰۰ ریال از بابت هزینه خدمات بانکی از کل مبلغ کسر خواهد شد.
  • فرایند استرداد برگشت پذیر نبوده و بلیط استرداد شده قابل تبدیل به خرید مجدد نیست.
  • بلیط‌های کنسل شده توسط شرکت مسافربری را مجددا نمی‌توان به صورت آنلاین استرداد کرد.
  • توجه داشته باشید که تنها بلیط‌هایی قابل استرداد هستند که از قبل استفاده نشده باشند.

 

قوانین ناوگان دربستی

  • مشتریان گرامی رزرو آنلاین ناوگان دربستی به منزله نیاز شما به اجاره کامل یک وسیله نقلیه (اتوبوس،مینی بوس،سواری و ون) می باشد.
  • رزرو در تارنمای جوان سیر ایثار به منزله تامین نهایی اتوبوس برای شما نیست و هیچ حقی برای شما مشتری گرامی ایجاد نخواهد کرد و تنها یک گام موثر برای فراهم نمودن اتوبوس برای شما می باشد.
  • پذيرايي در وسیله نقلیه دربستی اختياري و با درخواست مسافر هنگام رزرو ناوگان دربستی انجام می شود و هزینه‌ی آن به بهای دربستی اضافه می‌گردد.
  •  استرداد وجه تنها به حسابی بازگشت داده خواهد شد که زمان رزرو از آن استفاده شده است و اعلام شماره حساب جایگزین تنها با درخواست کتبی امکان پذیر است.
  • در صورت کنسل شدن سفر شما مشتری گرانقدر به هردلیلی بعد از رزرو، مبلغ پرداختی با کسر ۱۰درصد استرداد می شود.