| سه شنبه 1402/12/29
مسافر گرامی به اطلاع می رساند در کلیه ایستگاه های راه آهن برای سوار شدن به قطار بلیت ها کنترل شده و با مدارک هویتی تطبیق داده می‌شوند. لذا همراه داشتن تصویر بلیت به همراه مدرک هویتی معتبر الزامی و از ورود مسافران بدون بلیت یا بلیت های غیر همنام به قطار جلوگیری بعمل خواهد آمد

راهنمای خرید قطار 

اگر قصد سفر با قطار را دارید، به راحتی می‌توانید از طریف تارنمای جوان سیر ایثار، بلیط قطار خود را رزرو کنید.

مراحل خرید بلیط قطار

  1. جستجو بلیط
  2. انتخاب قطار
  3. ورود اطلاعات
  4. پرداخت و صدور بلیط

مرحله اول: جستجو بلیط

برای جستجو بلیط قطار داخلی، ابتدا به تارنمای جوان سیر ایثار و صفحه اول وبسایت سری بزنید. سپس ستون قطار را انتخاب کنید و در بخش قطار داخلی، مبدا و مقصد، زمان حرکت و تعداد مسافرین را وارد کنید. سپس دکمه جستجو را بزنید تا گزینه‌های ممکن برای شما نمایش داده شود. 

مرحله دوم: انتخاب قطار

در این بخش گزینه‌های موجود با تاریخ و مقصد درخواستی شما نمایش داده می‌شود. همچنین می‌توانید از نوار بالا، بلیط‌ها را بر مبنای قیمت، ساعت حرکت مرتب کنید. در ضمن می‌توانید جستجوی خود را تغییر دهید و نتایج جدید را مشاهده کنید. برای جستجوی دقیق‌تر می‌توانید از فیلترهای سمت راست صفحه استفاده کنید؛ این فیلترها شامل ساعت و شرکت های حمل و نقل هستند. پس از اینکه گزینه مورد نظر خود را پیدا کردید، گزینه رزرو آنلاین را بزنید و وارد بخش ورود اطلاعات شوید.

مرحله سوم: ورود اطلاعات

اگر حساب کاربری در اختیار داشته باشید، به راحتی می‌توانید این مرحله را پشت سر بگذارید. تنها لازم است که گزینه وارد کردن اطلاعات مسافر را بزنید. اما اگر حساب کاربری ندارید، نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد و کد ملی خود را وارد کنید. همچنین اگر قطار انتخابی، پذیرایی داشته باشد، می‌توانید گزینه پذیرایی را هم فعال کنید.

اطلاعات تماس خود که شامل ایمیل و شماره تلفن می‌شود را پس از این وارد کنید. بدین ترتیب اطلاعات بلیط خریداری شده برای شما ارسال خواهد شد.پس از اتمام ورود اطلاعات، گزینه «محاسبه قیمت نهایی» را بزنید تا بلیط برای شما رزرو شود.

یکی از درگاه های پرداخت را انتخاب نموده و بر روی دکمه انتقال به درگاه پرداخت کلیک نمایید. 

مرحله چهارم: پرداخت و صدور بلیط

اطلاعات مورد نیاز برای پرداخت اینترنتی:

  1. شماره کارت: شماره ۱۶ رقمی درج شده روی کارت بانکی شما.
  2. رمز CVV2: عددی ۳ یا ۴ رقمی که بر روی کارت بانکی شما حک شده است.
  3. تاریخ انقضا: تاریخی که بر اساس ماه و سال بر روی کارت شما حک شده و بیانگر مدت اعتبار کارت بانکی شماست.
  4. کد امنیتی: حروف یا ارقامی که باید جهت احراز هویت، در کادر مربوطه وارد کنید.
  5. رمز اینترنتی کارت: یا همان رمز دوم که می‌بایست رمز پویای خود را فعال نموده باشید از طریق بانک صادرکننده کارت، دریافت نمایید.
  6. ایمیل: آدرس پست الکترونیکی شما جهت دریافت رسید بانکی (ورود ایمیل اختیاری است).

پس از کامل کردن فیلدهای مربوطه روی دکمه پرداخت کلیک کنید، تا پرداخت اینترنتی وجه بلیط انجام شده، و بلیط شما بصورت قطعی صادر گردد.

جوان سیر ایثار، سفر خوشی را برایتان آرزو می‌کند.