| سه شنبه 1402/12/29
مسافر گرامی به اطلاع می رساند در کلیه ایستگاه های راه آهن برای سوار شدن به قطار بلیت ها کنترل شده و با مدارک هویتی تطبیق داده می‌شوند. لذا همراه داشتن تصویر بلیت به همراه مدرک هویتی معتبر الزامی و از ورود مسافران بدون بلیت یا بلیت های غیر همنام به قطار جلوگیری بعمل خواهد آمد

از ما بپرسید

فرم تماس سریع

سوالات متداول کاربران

راحت باشید، از ما بپرسید

سوالات متداول رزرو بلیت هواپیما

بسته به نوع بلیط این قابلیت متفاوت است. در بلیط های سیستمی امکان تغییر نام وجود ندارد و در صورت چنین درخواستی باید بلیط قبلی استرداد شود سپس بلیط جدید صادر شود. اما در بلیط های چارتر این درخواست طبق قوانین چارتر کننده قابل پیگیری است. 

در بسیاری از پروازها این موضوع ضرورت ندارد. و کافیست شماره بلیط خود درهنگام مراجعه به فرودگاه همراه داشته باشید . 

ارائه کارت شناسایی معتبر مانند شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه‌ی رانندگی یا گذرنامه ضروری است. 

مقدار بار مجاز توسط قوانین خطوط پرواز هوایی مشخص می شود. برای اطلاعات بیشتر به صفحه قوانین و مقررات مراجعه نمایید. 

لیست اشیایی که مسافران میتوانند به عنوان بار دستی رایگان در داخل هواپیما حمل نمایند به شرح ذیل است: صندلی چرخدار بیمار، گهواره کوچک دستی و غذای کودک، دوربین عکاسی، مقدار مناسبی مجله و یا کتاب، کیف دستی و موارد مشابه  

برای اطلاع از روال و قوانین کنسلی  به بخش قوانین و مقررات سایت مراجعه کنید. 

در پروازهای داخلی باید یک ساعت قبل از پرواز هواپیما و در پروازهای خارجی دو ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشید و با مراجعه به متصدی کانتر مربوطه و با ارائه بلیط و کارت شناسایی، کارت پرواز خود را دریافت نمایید. قابل ذکر است سی دقیقه قبل از زمان پرواز، کانتر مربوطه بسته خواهد شد. 

منظور مسافری است که پرواز خود را انجام ندهد. در بلیط های سیستمی اگر مسافر پرواز خود را انجام ندهد با توجه به قوانین ایرلاین بخشی از هزینه خرید بلیط استرداد می گردد ما در بلیط ها چارتری، بلیط بطور کامل سوخت خواهد شد و هزینه ای از آن بازگشت داده نخواهد شد. همچنین مسافری که در محدوده ۲۴ ساعت مانده به پرواز بليط خود را باطل نمايد نیز No-Show محسوب می شود. 

ترمینال شماره یک: کیش ایر، زاگرس 

ترمینال شماره دو: ایران ایر، ایران ایرتور، آتا، قشم ایر، معراج، نفت 

ترمینال شماره سه: ماهان، کاسپین، آسمان، اترک، تابان، سپاهان، ساها، سپهران 

کلیه پروازهای خارجی با مبدا تهران از فرودگاه بین المللی امام خمینی انجام می شود. 

سوالات متداول رزرو هتل

خیر، حتی در بعضی از مواقع  هزینه رزرو آنلاین ارزانتر از هزینه رزرو حضوری در هتل می باشد. 

بهتر است برای رزرو هتل در بازه زمانی سه تا چهار هفته پیش از سفر اقدام کرد زیرا در زمان های شلوغی و ایامی که تعداد سفر به شهر های کشور افزایش می یابند، هتل ها با سرعت بالاتری تکمیل شده. 

در برخی از بازه های زمانی مانند ایام تعطیلات ، جشن های مناسبتی و یا فصلی، گردشگران و افرادی که به یک شهر سفر می کنند افزایش پیدا کرده و از این رو هتل ها نیز درصد تخفیف و کمیسیون خود را کاهش می دهند که این امر سبب ایجاد اختلاف نرخ در زمان های مختلف شود. 

نرخ گذاری اتاق ها معمولا بر اساس تعداد نفرات انجام شده و بسته به نوع اتاق و تعداد افرادی که امکان اقامت در آن وجود دارد مشخص می شود. بطور مثال اگر شما یک اتاق دو نفره را انتخاب کرده اید، هزینه اتاق بر اساس دو نفر محاسبه می شود. 

در برخی از اتاق های هتل ها امکان استفاده یک یا دو نفر ظرفیت اضافه وجود داشته و امکان اقامت تعداد نفرات بیشتر از ظرفیت اسمی اتاق وجود دارد. اما این نکته را نیز باید اشاره کرد که بابت هر نفر اضافه باید هزینه ای جداگانه پرداخت شود. 

در زمان رزرو آنلاین هتل تمام هزینه های اقامت محاسبه شده و میهمان بر اساس آن هزینه را به طور کامل پرداخت می کند و دیگر نیاز به پرداخت هزینه ای اضافه در هتل نیست؛ مگر اینکه در زمان اقامت از امکانات و خدمات جانبی هتل نیز بهره برده که باید هزینه آنها را جداگانه پرداخت کند. 

تغییر تاریخ رزرو بستگی به قوانین هتل دارد، شما در صورتی می‌توانید تاریخ رزرو را تغییر دهید که هتل شما در قوانین‌ و‌مقررات به آن اشاره کرده باشد.  

ورود به اتاق قبل از زمان اعلام شده کاملا بستگی به مقررات هتل دارد و شما فقط در صورت اجازه هتل ‌می‌توانید قبل از ساعت مقرر وارد اتاق‌تان شوید. می‌توانید قبل از رسیدن به مقصد با هتل هماهنگ کنید. 

برای اطلاع از روال و قوانین کنسلی  به صفحه قوانین و مقررات سایت مراجعه کنید. 

سوالات متداول رزرو بلیت قطار

برای عبور از گیت کنترل بلیط، همراه داشتن بلیط و اصل کارت شناسایی معتبر الزامی می باشد. حتی اگر به هر دلیلی بدون این مدارک توانستید از گیت هم عبور کنید، مأمور مالی قطار شما را بدون بلیط تلقی کرده و هزینه کامل بلیط را از شما دریافت خواهد کرد. 

شما می توانید وسایل ضروری خود را همراه تان ببرید. البته باید به چند مورد توجه داشته باشید. اول متناسب با فضای کوپه شما بوده، دوم حجم آن از ابعاد ۷۵ سانتی متر و وزن ۳۰ کیلوگرم تجاوز نکند و سوم اینکه وسایل همراه شما موجب خطر یا مشکل برای مسافران دیگر و یا آسیب به قطار نشود. همانند مواد محترقه، آتش زا، بیماری زا، بدبو، مایعات روغنی و لبنی، قاچاق، سمی، شکستنی  

برای عبور از گیت کنترل بلیط و سوار شدن به قطار، بلیط معتبر نیاز است. اما اگر کارت شناسایی معتبر و مشخصات بلیط را همراه داشته باشید، می توانید به باجه صدور بلیط المثنی در ایستگاه مراجعه کرده و با پرداخت ۵% بهای بلیط، بلیط المثنی تهیه کنید. 

اگر به هر دلیلی می خواهید خودروی شما در سفر همراهتان باشد، در هنگام رزرو بلیط خود از قسمت رزرو از محل، آیتم حمل خودرو را انتخاب کرده و ادامه مراحل را انجام دهید. دانستن این نکته نیز ضروری است که خودرو بیمه شده و هزینه آن به تناسب مدل و نوع خودرو دریافت می گردد. 

در حال حاضر امکان استرداد بلیط قطارهای خریداری شده بر روی سامانه جوان سیر ایثار به صورت اینترنتی وجود ندارد لذا برای لغو بلیط خود با در دست داشتن کارت شناسایی معتبر و نسخه چاپ بلیط می توانید به شعب جوان سیر ایثار و یا مراکز فروش بلیط مراجعه و آن را استرداد نمایید. 

بهتر است یک ساعت پیش از حرکت قطار در ایستگاه راه آهن حاضر باشید. زیرا قطارها طبق زمان مندرج در بلیط، ایستگاه مبدأ را به سمت شهر مقصد ترک می کنند. 

خیر. در قطارهای بین شهری امکان صدور بلیط بی نام وجود نداشته و همه بلیط ها با نام صادر می شوند. شماره قطار، تاریخ حرکت، شماره سالن و صندلی، شماره سریال بلیط و نام مسافر در سیستم فروش می باشد. 

از طريق سایت امکان پذیر نمی باشد. اما از طريق مراجعه به ايستگاه راه آهن و یا شعب جوان سیر ایثار ، اين كار با پرداخت مجدد مبلغ كامل بليط امكانپذير ميباشد. 

نحوه فروش بعضي از قطارها در برخي از مسيرها مانند تهران به شاهرود، تهران به يزد (پرديس)، تهران به مشهد (پرديس)، تهران به زنجان و تهران به ميانه با عنوان سهميه رزرو از محل بين راهي انجام مي شود. 

در صورت لغو یکی از مسیرها، باید هر دو بلیط خود را به ایستگاه راه آهن یا مراکز فروش بلیط برده و نسبت به دریافت هزینه هر دو قطار اقدام نمایید، به شرطی که از زمان حرکت قطار دوم نگذشته باشد. 

امکان صدور مجدد بليط تهيه شده از طريق سامانه خرید اینترنتی و یا مراجعه حضوری به جوان سیر ایثار مهیا می باشد. 

فقط یک مسافر اضافه بر نفرات خود می توانید در یک کوپه دربست همراه خود ببرید. البته وجه کامل بلیط در قطار از ایشان دریافت شده و فقط هم اجازه ماندن در همان کوپه را دارند. 

در صورت انتخاب اتباع خارجی در قسمت اطلاعات مسافران، در قسمت پایین شماره پاسپورت از شما درخواست می شود که باید آن را پر کنید. 

برای سوار شدن به قطار نیز همراه داشتن پاسپورت معتبر الزامی می باشد. البته برای اتباع افغانی فاقد پاسپورت معتبر، همراه داشتن برگه تردد ۱۰ الی ۱۵ روزه لازم است. ضم اینکه فرزندان زیر ۱۰ سال آنها نیز با همان برگه تردد می توانند سوار قطار شوند. برای فرزندان بالای ۱۰ سال، برگه تردد جداگانه باید دریافت شود. 

سوالات متداول رزرو بلیت اتوبوس

خیر، قیمت بلیط اتوبوس در هر دو روش خرید، چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین یکسان است. 

شما می توانید وسایل ضروری خود را همراه تان ببرید. البته باید به چند مورد توجه داشته باشید. اول متناسب با فضای کوپه شما بوده، دوم حجم آن از ابعاد ۷۵ سانتی متر و وزن ۳۰ کیلوگرم تجاوز نکند و سوم اینکه وسایل همراه شما موجب خطر یا مشکل برای مسافران دیگر و یا آسیب به قطار نشود. همانند مواد محترقه، آتش زا، بیماری زا، بدبو، مایعات روغنی و لبنی، قاچاق، سمی، شکستنی  

خیر، به طور کلی محدودیتی در خرید تعداد بلیط اتوبوس وجود ندارد اما در هر بار خرید تنها می توانید چهار صندلی اتوبوس را انتخاب و خرید نمایید. و پس از اتمام خرید مرحله اول برای خرید بلیط های باقی مانده می توانید مجدداً اقدام کنید.  

بله، شماره و موقعیت صندلی انتخابی در سایت با واقعیت آن تطابق دارد و شما میبایست روی همان صندلی که به هنگام خرید انتخاب کرده اید، بنشینید. 

اگر قصد ارسال  بار با اتوبوس را دارید. میباست با تعاونی های مربوطه هماهنگ کنید و نیازی به خرید آنلاین بلیط اتوبوس نمی باشد. 

بلیط اتوبوس کلیه تعاونی هایی که به صورت آنلاین خدمات خود را به مسافران ارائه می کنند در سایت جوان سیر ایثار به فروش میرسد. 

از آنجایی که نام ترمینال مبدا بر روی بلیط اتوبوس خریداری شده درج شده است شما میتوانید با مراجعه به غرفه تعاونی مربوطه در ترمینال مبدا، اطلاعات لازم در خصوص سکو و محل سوار کردن مسافر اتوبوس مورد نظر خود را به دست بیاورید. 

طبق قوانین سازمان راهداری هر مسافر اتوبوس در سفرهای داخلی مجاز به حمل ۲۰ کیلوگرم بار بوده و در سفرهای خارجی نیز برای حمل ۴۰ کیلوگرم بار مجوز دارد.  

در صورت خرید آنلاین از طریق جوان سیر ایثار، برای اینکه در بین راه سوار اتوبوس شوید حتماً باید با دفتر شرکت مسافربری مربوطه در این خصوص هماهنگ کرده و پرس و جو کنید که آیا این امکان وجود دارد تا در نقطه خاصی به سایر مسافرین در اتوبوس ملحق شوید. شایان ذکر است این هماهنگی میبایست توسط خود مسافر صورت بگیرد و جوان سیر ایثار در این خصوص مسئولیتی ندارد. 

برای سوار شدن به اتوبوس بهتر است ۳۰ دقیقه قبل از حرکت در ترمینال حضور داشته باشید. با این کار میتوانید شماره بلیطی که توسط جوان سیر ایثار برای شما پیامک شده را به غرفه تعاونی مربوطه اطلاع دهید و از آنها بخواهید برای شما بلیط کاغذی صادر کنند. در غیر این صورت بهتر است برای در اختیار داشتن اطلاعات کامل بلیط خود، به پنل خریدتان در وبسایت جوان سیر ایثار مراجعه نمایید و اطلاعات مرتبط با شماره بلیط سفر خود را چاپ نمائید. 

بهتر است پس از انتخاب بلیط اتوبوس و پیش از پرداخت هزینه آن حتماً مشخصات بلیط را با مشخصات درخواستی مقایسه و از صحت ان مطمئن شوید. با این حال اگر به هر دلیلی مجبور به اصلاح اطلاعات بلیط خود هستید برای انجام هرگونه تغییرات در بلیط با جوان سیر ایثار تماس بگیرید تا پس از انجام هماهنگی های لازم با تعاونی مربوطه اطلاعات بلیط شما اصلاح و مجددا صادر شود. شایان ذکر است برخی از تعاونی ها برای انجام این تغییرات از مسافر جریمه دریافت میکنند که هزینه آن بر عهده شخص خریدار است. 

برای سفرهای داخلی همراه داشتن کارت ملی و بلیط اتوبوس ضرورت دارد و در سفرهای خارجی گذرنامه معتبر نیز به لیست این مدارک اضافه میشود. 

خیر تهیه بلیط اتوبوس برای نوزادان و کودکان زیر ۵ سال ضروری نیست. 

امکان حمل سگ و گربه در اتوبوس های مسافربری وجود ندارد اما اگر مسافر تمایل دارد یک پرنده را به عنوان حیوان خانگی با خود حمل کند ابتدا می بایست با راننده اتوبوس در این مورد هماهنگ کرده و سپس پرنده را با قفس به صندوق اتوبوس تحویل دهد. گفتنی است در این روش چون پرنده با صندوق حمل میشود مسئول مشکلات تنفسی احتمالی حیوان بر عهده شخص مسافر است. 

امکان استرداد بلیط اتوبوس در جوان سیر ایثار در حال حاضر به صورت تلفنی مهیا میباشد و در آینده ای نزدیک شرایط استرداد آنلاین نیز در این سامانه فراهم میگردد. 

سوالات متداول خرید بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی در برابر خطرات مختلفی که ممکن است در سفر به وجود بیاید، از بیمه‌گزاران پشتیبانی می‌کند. تهدیداتی مثل صدمات جسمی، تأخیرهای طولانی در حرکت، گم شدن بار، تأخیر در رسیدن بار و… با داشتن بیمه مسافرتی نگران‌کننده نیست. 

بیمه مسافرتی برای سفر به بعضی مناطق الزامی است. در این مناطق بدون بیمه مسافرتی سفارت‌خانه به شما ویزا نمی‌دهد. برای مثال برای سفر به منطقه شنگن، بیمه مسافرتی الزامی است. باید با توجه به مقصد سفر خود ببینید که آیا بیمه مسافرتی ضروری است یا نه. 

بیمه نامه های مسافرتی بدون مهر بیمه نیز اعتبار دارد ولی برای ارائه به سفارت خانه های کشورهای اروپایی میباست  مهر وجود داشته باشد . 

با داشتن بیمه مسافرتی نباید نگران مشکلات سفر بود؛ چون در برابر مسائل مختلفی که ممکن است در سفر پیش بیاید، از شما حمایت می‌کند. اگر وسیله حمل‌ونقل شما تأخیر طولانی داشته باشد، اگر دچار حادثه جسمی شوید، اگر بار همراه شما گم شود و مسائل دیگر بیمه مسافرتی از شما در برابر همه این‌ها پشتیبانی می‌کند. 

بیمه مسافرتی در برابر تهدیدات احتمالی سفر از شما محافظت می‌کند. برای مثال اگر در سفر دچار حادثه جسمی شوید، با توجه به هزینه بالای درمان در بعضی از کشورها همچنین ناآشنا بودن با محل و زبان کشور مقصد، داشتن بیمه مسافرتی به شدت توصیه می‌شود. 

مواردی را که شامل بیمه مسافرتی می‌شود، پوشش نام دارد. طبق این پوشش‌ها اگر به بیمه‌گزار صدمه‌ای وارد شود، شرکت بیمه اقدامات لازم را انجام می‌دهد. 

انواع خساراتی مثل صدمات جسمی، خسارات مالی ناشی از گم شدن بار، تأخیر وسیله حمل‌ونقل، گم‌شدن یا به سرقت رفتن پول، گم شدن مدارک شناسایی و… تحت پوشش بیمه مسافرتی است. 

باید فوراً با شرکت کمک‌رسان تماس بگیرید و حادثه را برای کارشناس شرح دهید. شماره این شرکت روی بیمه‌نامه شما نوشته شده است. 

حق بیمه مسافرتی به عوامل متعددی بستگی دارد. بسته به سن شما، مقصد و مدت سفرتان و سقف تعهداتی که برای بیمه مسافرتی خود انتخاب می‌کنید، حق بیمه مسافرتی شما می‌تواند متفاوت باشد. 

بیمه مسافرتی دارای مدت مشخصی است و پس از آن باطل می‌شود. برای تمدید باید مجدداً خریداری فرمایید. 

مطابق شرایط بیمه‌نامه، شرکت بیمه هزینه فقدان بار شما را پرداخت می‌کند. 

بله؛ برای استفاده از بیمه‌نامه مسافرتی، حتماً باید به هنگام خروج از کشور مهر خروج از کشور در پاسپورت مسافر درج شود. به همین دلیل مبدأ سفر باید ایران باشد. مسافری که بیمه‌نامه مسافرت خریداری کرده، نمی‌تواند برای شروع سفر کشور دیگری را بعنوان مبدأ سفر انتخاب کند. 

بله ، با درخواست کتبی بیمه‌گذار و مراجعه حضوری بیمه گزار به دفتر نمایندگی بیمه استرداد بیمه مسافرتی امکان پذیر می باشد.  

بیمه حوادث هزینه های پزشکی ناشی از حادثه، فوت در اثر حادثه، نقص عضو و از کار افتادگی دائم و کامل در اثر حادثه، نقص عضو و ار کار افتادگی دائم و جرئی در اثر حادثه، غرامت روزانه به علت از کار افتادگی موقت در اثر حادثه و حوادثی از این دست را شامل می شود. در حالی که پوشش بیمه های مسافرتی به طور کلی حادثه، صدمات بدنی، صدمات و بیماری حاد، هزینه های پزشکی و بستری در بیمارستان، پرداخت هزینه فوریتهای دندانپزشکی، جابجایی یا بازگرداندن بیمه شده به کشور محل اقامت، بازگرداندن جسد متوفی، بازگشت بستگان همراه بیمه شده به کشور محل اقامت، سفر اضطراری یکی از بستگان، بازگردادن کودکان بی سرپرست، بازگشت اضطراری به کشور به دلیل فوت یکی از اعضای نزدیک خانواده، تحویل دارو، معاضدت حقوقی، تأخیر در ورود بار همراه بیمه شده، حواله وجه نقد و… را مشمول می گردد. به عبارت دیگر این دو بیمه کاملاً از هم متفاوت می باشند از این رو بهتر است برای مسافرتهای داخلی از بیمه حوادث انفرادی و برای مسافرتهای خارجی از بیمه مسافرتی استفاده شود. 

بیمه های مسافرتی حق بیمه زیادی ندارند و معمولاً تا حداکثر یکسال صادر می شوند. اغلب افراد نیز در مدت زمان کوتاهی بعد از خرید بیمه، اقدام به سفر می کنند از این رو حق بیمه به طور معمول نقداً پرداخت می شود. 

امکان قسط بندی در بیمه ها صرفاً به منظور رعایت حال و بالا بردن رضایتمندی مشتری است اما پرداخت خسارت منوط به پرداخت به موقع اقساط بیمه نامه است یعنی اگر در حین خسارت چنانچه قسطی که سررسید آن گذشته و مبلغ آن پرداخت نشده، داشته باشید خسارت به نسبت مبلغ واریزی پرداخت خواهد شد. در صورتی که قسط معوق نداشته باشید و سررسید قسط های بعدی نیز نرسیده باشد و به خسارت بخورید، شرکت بیمه خسارت را کامل پرداخت می نماید. مگر اینکه در بیمه نامه به صورت دیگری توافق شده باشد. 

برای سفرهای خارج از کشور داشتن بیمه نامه مسافرتی الزامی است چرا که یکی از شرایط صدور ویزا داشتن بیمه نامه مسافرتی معتبر می باشد. 

بیمه های مسافرتی با تعهداتی بر اساس یورو و ارز خارجی تعیین می شوند. همچنین حملات تروریستی و بمب گذاری در این بیمه ها و شرایط جنگ، تحت پوشش بیمه نامه نمی باشد. بیمه حوادث اربعین که در ایام محرم و اربعین جهت بهره مندی زائرین صادر می گردد، خطرات زیر را تحت پوشش قرار داد و بسیار ارزان قیمت تر از بیمه مسافرتی می باشد. علاوه بر آن عملیات تروریستی، بمب گذاری، شرایط جنگ و نیز حملات داعش را نیز تحت پوشش قرار می دهد. 

* هزینه بستری در بیمارستان و معالجات پزشکی 

* هزینه انتقال به نزدیکترین بیمارستان و یا ایران 

* هزینه بازگرداندن جسد بیمه شده در صورت فوت در عراق 

* فوت و نقص عضو 

فوت و نقص عضو در صورت حوادث تروریستی و بمب گذاری 

تهیه و ارسال داروی ضروری 

گفتنی است مبلغ هر کدام از موارد فوق بسته به شرکت بیمه متفاوت خواهد بود. 

بیمه نامه های مسافرتی از هنگام خروج شما از کشور شروع و بسته به مدت زمان خریداری شده که در متن بیمه نامه قید می شود از یک هفته تا یکسال اعتبار دارد.